joi, 18 aprilie 2024
7.9 C
Lugoj
spot_img

Cea mai mica amenda este de 20.000 de lei. Termenul prorogat pentru obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu expira la data de 30 septembrie 2017

Data:

spot_img
spot_img
spot_img

Conform prevederilor legale, punerea în functiune, fara obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu, a constructiilor si amenajarilor noi ori a celor existente la care s-au executat lucrari de modificare/schimbare de destinatie, atrage dupa sine aplicarea sanctiunilor contraventionale, cu amenzi cuprinse între 20.000 – 50.000 lei. Categoriile de constructii si amenajari care se supun avizarii si/sau autorizarii privind securitatea la incendiu sunt mentionate în HG 571/2016 (http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/180921 ). Pe langa aplicarea legii în sfera sanctionatorie amintita anterior, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Timis reafirma disponibilitatea pentru solutionarea situatiilor obiectivelor care functioneaza fara autorizatie de securitate la incendiu si intrarea în legalitate, prin certificarea îndeplinirii masurilor de securitate la incendiu si eliberarea actului administrativ. Obligatia solicitarii si obtinerii autorizatiei de securitate la incendiu revine, potrivit legii, beneficiarilor/investitorilor constructiilor. De asemenea, documentatia tehnica, în baza careia se emite autorizatia de securitate la incendiu, trebuie întocmita, conform prevederilor legale, de catre proiectanti si certificata de catre verificatorii de proiecte, atestati. Pentru obtinerea acestui act administrativ, ISU Timis nu percepe taxe. În cazul în care este constatata încalcarea grava a cerintei de securitate la incendiu, inspectoratul pentru situatii de urgenta poate decide oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor, sanctiune care nu este conditionata de existenta autorizatiei de securitate la incendiu. Criteriile pentru aplicarea masurii complementare de oprire a functionarii ori utilizarii sunt reglementate în HG 915/2015 ( http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/172642 ). Totodata, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta a elaborat o platforma on-line, sub forma unui ghid practic, prin intermediul careia, persoanele interesate pot verifica necesitatea obtinerii actelor administrative, respectiv documentele necesare pentru eliberarea acestora.

spot_img

LASATI UN MESAJ

Introduceti comentariul dvs.
Introduceti numele dvs.

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII

Se formează cele șapte grupe ale Creșei Lugoj. Când încep înscrierile

Direcția de Asistență Socială Comunitară Lugoj (DASC) a anunțat...

Vin ploile. Vremea se răcește brusc

Administrația Națională de Meteorologie a anunțat prognoza meteo pentru...

S-a închis pescuitul. Bălțile private rămân singura alternativă

Începând de marți, pescuitul recreativ, sportiv, dar și în...