La câteva luni după ce părea că s-a renunțat complet la construirea pasajului de pe strada Banatului, la București se poartă totuși discuții pentru realizarea unui pod rutier care să lege strada Banatului de Bocșei. Discuțiile vin, se pare, pe fondul mai multor nemulțumiri exprimate de lugojeni, dar și în urma unor vizite ale șefilor CFR, care au constatat că traficul rutier din zonă are probleme reale.
Iți mulțumim că urmărești LUGOJ INFO !
Contactați de Lugoj Info, reprezentanții constructorului și ai beneficiarului lucrărilor recunosc că discuțiile pe tema pasajului au fost reluate, însă ambele părți se feresc, deocamdată, să își asume o decizie finală în acest sens.
Ultimele săptămâni au fost un coșmar pentru șoferi, care reclamă că la trecerea la nivel cu calea ferată se stă uneori și 20 de minute, asta în condițiile în care traficul feroviar este încă unul lejer, fără suplimentări de garnituri care să beneficieze de noile căi de rulare ce asigură viteze de până la 160 km/h.
În ciuda nemulțumirilor, șansele realizării unui pasaj rămân însă mici, în condițiile în care constructorul ar trebui să încheie anul viitor întregul contract finanțat prin PNRR, iar construcția pasajului a fost deja întârziată de multiple contestații ale locuitorilor din zona unde ar urma să fie ridicată lucrarea.
Primarul Lugojului, Călin Dobra, susține construirea unui pasaj, însă pune condiții: „Așa cum am susținut încă de la început, nu contestă nimeni realizarea unui pasaj peste calea ferată, care poate fluidiza traficul foarte mult, dar nici nu putem fi de acord cu montarea unor betoane în acea zonă mai aparte — putem spune chiar zonă centrală din punct de vedere urbanistic — pentru că am mai avut experiența pasajului de pe strada Buziașului și nu am vrea să mai trăim aceeași experiență și să distrugem orașul. Susțin în continuare realizarea unui pasaj, dar un model care să se încadreze în arhitectura orașului și a zonei, în mod special”, a declarat Dobra.
Primăria Lugoj nu ia parte la discuțiile dintre FCC și CFR, însă o intervenție a administrației locale ar putea conta în luarea unei decizii definitive. De remarcat este faptul că situația de la Lugoj este identică cu cea din mai multe zone ale țării, unde localnicii s-au opus construirii unor pasaje peste calea ferată, iar la câțiva ani distanță, din cauza timpilor mari de așteptare la bariere, încearcă acum să înduplece CFR să construiască pasaje. Din nefericire, nu se mai poate face nimic.