Pe principalele drumuri nationale au fost deja inregistrate, vineri, primele accidente de circulatie. Politistii au anuntat ca, din fericire, nu au existat victime, doar pagube materiale. Pe DN6, la Chizatau, un autotren a ajuns in decor, iar la Margina, pe DN68 A, trei masini au fost avariate in urma unui accident provocat de nepastrarea distantei in mers. Politistii se asteapta ca traficul sa creasca pe drumurile nationale, dar si pe autostrazile din zona Lugoj, astfel ca traficul va fi supravegheat 24 de ore din 24. Oamenii legii au cateva recomandari pentru soferi:
Inainte de a pleca la drum, informati-va temeinic despre conditiile meteo si starea drumurilor;
Adaptati permanent viteza la conditiile de drum (carosabil acoperit cu zapada, gheata sau polei);
Circulati cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, în localitati, sau 50 km/h în afara lor cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mazga sau piatra cubica umeda. Conform prevederilor legale în domeniu, reprezinta obligatie a conducatorului de vehicul;
Folositi corespunzator sistemul de iluminare-semnalizare, cat si cel de climatizare si dezaburire, pentru a vedea si a putea fi vazuti in trafic. Reamintim ca legislatia rutiera prevede obligativitatea folosirii luminilor de întalnire, în afara localitatilor si în timpul zilei;
Pastrati în mers o distanta suficienta pentru a putea opri in conditii de siguranta atunci cand conditiile de deplasare sunt nefavorabile;
Echipati autovehiculul cu pneuri corespunzatoare;
Verificati periodic acumulatorul acestuia;
Nu bruscati comenzile si folositi cu preponderenta frana de motor;
În zilele cu ploi, lapovita sau ninsoare, actionati din timp stergatoarele de parbriz;
Operatorii de transport ce detin autovehicule cu masa mai mare de 3,5 tone, au obligatia legala de a monta pe roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate, pe perioadele si pe drumurile stabilite;
Nu in ultimul rand, oamenii legii sfatuiesc conducatorii auto începatori sa evite, pe cat posibil, conducera autovehiculului în conditii de drum alunecos, pe timp de noapte sau pe distante mari, data fiind experinta redusa si riscul implicarii în evenimente rutiere nedorite.