Cum s-a vazut campania electorala de la Lugoj. De la autovictimizare la promovarea lui Boldea in judetele din Moldova

29 Septembrie 2020
Lugoj Info.ro-Cum s-a vazut campania electorala de la Lugoj

Campania electorala pentru alegerile locale de la Lugoj nu a fost una usoara pentru multi candidati.

Respect pt lugojeni
Kuhntop

Cele mai mari probleme le-au intampinat cei care au intrat in competitie pentru prima oara si au considerat ca lugojenii le sunt datori sa ii voteze. De departe cea mai buna strategie a adoptat-o liderul PNL, Claudiu Buciu, care s-a folosit la maxim de experienta din 2016 si a fost atent la toate detaliile. Stiind ca este locomotiva de partid, Buciu nu a avut iesiri in decor pe timpul celor patru saptamani facandu-si timp si pentru a sta de vorba cu oamenii, dar si a demonstra ilegalitatile pe care Boldea si PSD le-au facut la adresa lugojenilor. In ceea ce-l priveste pe Boldea, campania acestuia a fost una de amatori vazandu-se clar in anumite momente si aportul celor de la PMP. Conturile false si acuzatiile neasumate au facut ca lugojenii sa il urasca si mai mult pe Boldea, iar atacurile la familia lui Buciu au fost pur si simplu de netolerat in spatiul public si chiar au iritat opinia publica. De cealalta parte, Buciu a interzis total echipei de campanie orice atac la familiile competitorilor, chiar daca acestea aveau o legatura cu sifonarea banilor publici. Boldea si PSD s-au prabusit in ochii electoratului cu fiecare postare, Bedeu sau infractoarea Daniela Lungu, dar si Ionut Dumitriu putand convinge cu greu pe cineva sa iasa la vot dar mai ales sa voteze cu Boldea si PSD. In ultimele doua saptamani, postarile au inceput sa irite si mai mult in conditiile in care PSD ataca pe mai multe fronturi, cateodata singur, uneori alaturi de PMP. Un moment interesant al campaniei lui Boldea a fost acela in care echipa sa il promova in judetele din Moldova si Dobrogea. O alta greseala uriasa a fost razboiul pe care Boldea l-a purtat cu presa. In acest context, doua publicatii, Redesteptarea si Lugoj Info au blocat practic accesul PSD Lugoj la a se promova pe doua canale extrem de populare pentru lugojeni in mediul online si in editie tiparita. O alta editie online importanta, Lugojeanul, s-a aliat cu colegii din presa, desi avea contract cu PSD si a penalizat pe buna dreptate iesirile fara noima ale primarului. In ceea ce priveste campania electorala dusa de USR, candidata Dana Tepes a considerat ca un razboi cu presa si cu PNL ii va aduce procente insemnate. In timp ce Buciu se lupta cu PSD si cu conturile false, Tepes bajbaia la propriu uitand ca nemultumirile lugojenilor sunt doar la adresa primarului. Desi a folosit toate trucurile de autovictimizare posibile, strategia s-a dovedit a fi una falimentara atat pentru ea, cat si pentru partid, USR fiind la distanta mare de voturile din mai, anul trecut, cand a fost aproape sa invinga PNL la Lugoj. Campania PMP a fost una precipitata, in care Brindusoni a fost prea sigur ca poate pacali electoratul. Inconjurat de oameni care l-au cunoscut prea putin, Brindusoni a apelat la mai multe strategii care practic au fost interzise in campanii pentru ca s-a demonstrat ca nu mai prind la public. Pseudorealizarile cu care s-a laudat in ultimii patru ani au fost de asemenea respinse de electorat, astfel ca PMP a pierdut si nu a castigat voturi fata de acum cateva luni sau acum patru ani. Mai mult, votul alaturi de PSD dat in ultimele sedinte a fost greu de digerat de electorat. Nu trebuie uitat faptul ca un aport important la ratarea acestei campanii l-a avut si timisoreanul Cornel Samartinean, trimis in judecata intr-un dosar penal. Acesta l-a subestimat si jignit pe Buciu, care era clar unul dintre cei mai populari candidati. Sutinerea lui Brindusoni de catre persoane din proximitatea Vioricai Dancila i-a adus acestuia nu doar ghinion, ci si o scadere a numarului de voturi. In ceea ce ii priveste pe ceilalti candidati la functia de primar, acestia s-au remarcat mai mult sau mai putin. Voinea nu s-a despartit in toata campania de eticheta de “clovn” pusa de multi lugojeni, Hluscu a fost inexistenta, Stef a incercat sa fenteze condamnarile penale, trei la numar, ce le are la activ, mintind cu nerusinare, iar Dumitru s-a trezit in ultima saptamana sa ia in serios campania. Cam asa s-a scris campania electorala pentru alegerile locale din 2020.