Drula a anuntat ca modernizarea caii ferate Caransebes-Lugoj-Timisoara a fost scoasa la licitatie. Proiectul are o valoare de trei miliarde de lei, iar finantarea proiectului a fost facuta in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta. “Azi au fost scoase la licitatie pentru proiectare si executie lotul 1 (Caransebes-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) si lotul 2 (Lugoj - Timisoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrarilor, timpul de parcurs dintre Caransebes si Timisoara va fi de sub o ora pentru trenurile de calatori, viteza maxima fiind de pana la 160 de km/h, a precizat ministrul.
Cele mai importante puncte ale proiectului de modernizare sunt urmatoarele:
Pe tronsonul 1 (Caransebes-Lugoj):
- vor fi construiti 24 de km de linii noi;
- se vor reabilita 12 poduri si 49 de podete;
- va fi construit un pasaj denivelat;
- se vor implementa 4 instalatii de centralizare electronica;
- se reabiliteaza cladirile pentru calatori din Caransebes, Zagujeni si Gavojdia, iar cea din Cavaran se va reconstrui;
- înca o cladire noua va fi ridicata în gara din Caransebes, pentru mentenanta si revizia trenurilor.
Pe tronsonul 2 (Lugoj-Timisoara Est):
- vor exista 20 de km de linii noi;
- 14 poduri si 40 de podete vor fi reabilitate si se va construi un pasaj denivelat;
- si pe acest tronson vor fi implementate instalatii de centralizare electronica - 5 la numar;
- se vor reconstrui sau reabilita cladirile garilor din statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Recas si Remetea Mare.