joi, 18 aprilie 2024
7.9 C
Lugoj
spot_img

Trenurile de calatori vor circula cu 160 km/h. A fost desemnata firma care va moderniza calea ferata pe portiunea Caransebes – Lugoj

Data:

spot_img
spot_img
spot_img

CFR SA a desemnat oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Caransebes – Lugoj (lotul 1), aferenta obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Oferta financiara depusa de Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA, în valoare de 1.367.674.772,56 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi încheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

Sursa de finantare a fost identificata si va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Proiectul de modernizare pe subsectiunea Caransebes – Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrari complexe de infrastrutura si suprastructura feroviara (terasamente, linii, statii C.F, consolidarea lucrarilor de arta, lucrari de instalatii, energoalimentare, telecomunicatii) si de protectia mediului.

Obiective principalele ale programului de modernizarea sunt:

– îmbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;

– modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;

– modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– înlocuirea de poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, îmbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;

dublarea liniei pe toata lungimea;

– montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;

– constructia drumurilor de întretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

– constructie cladire de mentenanta în statia Caransebes;

– instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– modernizarea echipamentului de telecomunicatii;

– montarea de încalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în statii, în halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele înzapezirii liniei CF.

Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe pe subsectiunea Caransebes – Lugoj (Lot 1) se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.

 

spot_img

LASATI UN MESAJ

Introduceti comentariul dvs.
Introduceti numele dvs.

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII