Grindeanu a semnat, vineri, contractul de finantare pentru constructia sectiunilor E si D ale Lotului 2 al acestei autostrazi.
“Sunt 2,2 miliarde de lei (cu TVA) care vor fi folosite pentru proiectarea si executia lucrarilor finantate preponderent prin PNRR. Tot astazi, am semnat contractul pentru proiectarea si executia acesor sectiuni, care reprezinta, practic, ultimul tronson al autostrazii Lugoj – Deva. Cel mai important obiectiv al proiectului este reprezentat de cele doua tuneluri dintre Margina si Holdea, solicitate prin acordul de mediu. Constructorul roman caruia i-a fost atribuit contractul a demonstrat pana acum ca respecta termenele contractuale si chiar poate finaliza lucrarile mai devreme. De aceea, ma astept ca si acest contract in valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fara TVA), finantat preponderent prim PNRR, sa fie predat CNAIR cel mai tarziu la finalul anului 2026.”, a anuntat ministrul.
Durata contractului este de 45 de luni:
– 11 luni perioada de proiectare
– 34 de luni perioada de executie a lucrarilor.
Cele doua tuneluri care vor fi construite in cadrul sectiunii vor avea fiecare o lungime de aproximativ 2,13 km si vor fi formate din doua galerii unidirectionale.