Astfel, pana la 14 septembrie 2016, orele 24:00, cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta în strainatate pot depune personal sau pot transmite prin posta sau prin e-mail la ambasada sau consulatul din statul în care locuiesc solicitarea de înscriere în Registrul electoral, optand fie pentru a-si exercita votul prin corespondenta, fie pentru a solicita înfiintarea unei sectii de votare în localitatea de resedinta.
Varianta transmiterii prin e-mail presupune trimiterea documentelor în format electronic. Astfel, dupa completarea, semnarea si datarea cererii de înscriere a alegatorului, aceasta trebuie scanata si trimisa pe adresa de e-mail a ambasadei/consulatului împreuna cu o copie scanata a pasaportului (valabil) (pentru cetatenii romani cu domiciliul în strainatate) sau cu o copie scanata a cartii de identitate (valabile) si o copie scanata a documentului care atesta resedinta (pentru cetatenii romani cu resedinta în strainatate).
Cetatenii romani care opteaza pentru trimiterea prin e-mail a documentelor pentru înscrierea în Registrul electoral pot consulta la linkul de mai jos lista cu adrese de e-mail puse la dispozitie de misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei, selectand-o pe cea a ambasadei/consulatului din statul de resedinta:
http://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2016/2016_alegeri/2016.09.12_lista_adrese_de_e-mail_inscriere_in_registrul_electoral.pdf
Informatii utile privind votul la alegerile parlamentare de la sfarsitul acestui an în afara tarii sunt disponibile pe site-ul MAE, în cadrul sectiunii special dedicate, precum si pe site-urile misiunilor diplomatice si ale oficiilor consulare ale Romaniei.