duminică, 26 martie 2023
8.9 C
Lugoj
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Controale de prevenire si informare. Au fost luate o serie de masuri pentru îmbunatatirea relatiei contribuabililor cu organele fiscale

Data:

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Deciziile au fost luate printr-o Ordonanta de modificare si completare a Codului de procedura fiscala aprobata în sedinta din aceasta saptamana.

          Astfel, prin actul normativ se introduce reglementarea expresa a faptului ca un control fiscal efectuat de structurile ANAF sau structurile autoritatilor administratiei publice locale poate consta si în actiuni de prevenire si conformare. Este un element de noutate corelat cu principiile proiectului Legii preventiei, aflat în dezbatere parlamentara, care pune accentul asupra remedierii si educarii înainte de aplicarea unor masuri punitive.

De asemenea, noile reglementari creeaza posibilitatea garantarii obligatiilor fiscale cu scrisoare de garantie emisa de institutiile financiare nebancare, avand în vedere ca si aceste institutii au posibilitatea legala de emitere de astfel de garantii si, prin urmare, nu se justifica un tratament discriminatoriu cu celelalte institutii de credit.

          În scopul cresterii gradului de conformare a contribuabililor, au fost luate mai multe masuri pentru flexibilizarea regulilor aplicabile în domeniul esalonarii la plata, între care:

  • amanarea la plata a tuturor penalitatilor de întarziere datorate de debitor în vederea anularii acestora daca esalonarea se finalizeaza cu succes. Astfel, în situatia în care un contribuabil înregistreaza obligatii restante care reprezinta doar penalitati de întarziere si dobanzi, acesta poate obtine practic anularea penalitatilor de întarziere daca achita esalonat dobanzile.
  • amanarea la plata, în vederea anularii, si a unui procent de 50% din dobanzile datorate de contribuabilii cu risc fiscal mic pe langa penalitatile de întarziere, în scopul crearii unei parghii prin care debitorii cu risc fiscal mic sa achite într-un termen cat mai scurt obligatiile fiscale datorate;
  • crearea posibilitatii debitorului de a solicita organului fiscal executarea partiala a scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie în vederea stingerii ratelor de esalonare.

 

Pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale, s-a stabilit exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, în situatia în care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal, avand în vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC. De asemenea, contribuabilul/platitorul nu va mai avea obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor înscrise în declaratia privind sediile secundare, în situatia în care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor înscrise în declaratie.

O alta masura care contribuie la simplificarea si informatizarea relatiei contribuabilului cu administratia fiscala vizeaza extinderea serviciului de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta (SPV), dezvoltat la nivelul MFP/ANAF. Aceste serviciu online va fi extins si pentru alte institutii/autoritati publice, în scopul comunicarii actelor emise catre contribuabili de diverse institutii publice cat si pentru depunerea de cereri, înscrisuri sau orice alte documente de catre contribuabili la aceste institutii publice.  

De asemenea, au fost facute unele modificari menite sa contribuie la o mai buna întelegere si corelare a textului legislativ.

spot_img

LASATI UN MESAJ

Introduceti comentariul dvs.
Introduceti numele dvs.

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII