vineri, 11 octombrie 2024
17.9 C
Lugoj
spot_img

Cum se votează prin corespondență. A fost publicat ghidul alegătorului pentru alegerile prezidențiale și parlamentare din noiembrie-decembrie 2024

Data:

spot_img
spot_img
spot_img

Ministerul Afacerilor Externe anunță publicarea ”Ghidului alegătorului prin corespondență – alegerile pentru Președintele României din anul 2024” și a ”Ghidului alegătorului prin corespondență – alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024”.

Alegătorii români care doresc să voteze prin corespondență la alegerile prezidențiale și/sau la alegerile parlamentare din acest an pot găsi toate informațiile necesare pe pagina de internet www.mae.ro, la secțiunile Alegeri pentru Președintele României (https://www.mae.ro/node/64180), respectiv Alegeri pentru Senat și Camera Deputaților (https://www.mae.ro/node/64181).

Termenul-limită până la care cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate se pot înregistra ca alegător prin corespondenţă este 10 octombrie 2024 – pentru alegerile pentru Preşedintele României și 17 octombrie 2024 pentru alegerile pentru Parlamentul României.

Exercitarea dreptului de vot prin corespondență este o alternativă la votul în cadrul secției de votare și se realizează prin intermediul serviciilor poștale. Alegătorul își poate exercita dreptul de vot prin corespondență o singură dată, la fiecare scrutin, sub sancțiunea legii penale. 

Poate vota prin corespondență cetățeanul român cu drept de vot care are domiciliul sau reședința legal stabilită în străinătate și care s-a înscris în Registrul electoral (www.votstrainatate.ro) cu opțiunea pentru votul prin corespondență.  Înregistrarea se realizează prin înscrierea într-un formular online, aflat pe site-ul www.votstrainatate.ro, gestionat de Autoritatea Electorală Permanentă, a următoarelor date: nume, prenume, cod numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă şi adresa de e-mail, precum şi opțiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă, la care s-au anexat copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine. Actele de identitate emise de autoritățile române trebuie să fie valabile la data exercitării dreptului de vot!

Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români să se informeze din timp asupra procedurii de vot, pentru a-şi putea exercita dreptul de vot prin corespondență în bune condiţii.

spot_img
spot_img

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII

O trecere la nivel peste calea ferată va fi dotată cu sisteme acustice și luminoase la mai bine de zece ani de la primele...

„Minune!”, asta și-au spus locuitorii comunei Boldur după ce...

Au început lucrările la Podul de Fier, unul dintre cele mai emblematice simboluri ale municipiului Lugoj

Podul de Fier a intrat oficial în reabilitare. După...

Stradă din Lugoj închisă pentru patru ore în cursul zilei de marți

Primăria Lugoj a anunțat că, în cursul zilei de...