Lista cu terenurile si cladirile ce urmeaza a fi expropriate cuprinde imobile care sunt situate si pe raza unitatilor administrativ – teritoriale: Gavojdia, Lugoj, Costeiu, Belint si Topolovatu Mare. In schimbul terenurilor, Ministerul Transporturilor va oferi bani proprietarilor afectati de aceste exproprieri. Modernizarea liniei feroviare Caransebes-Timisoara este finantata din PNRR si are ca obiective:
– Îmbunatatirea infrastructurii feroviare pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse între viteza de 120 si cea de 160 km/h pe întregul tronson;
– Modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului (25 kV);
– Dublarea liniei (tinand cont de cererea de transport prognozata, de conditiile de relief si de dispunerea tronsonului feroviar în cadrul retelei europene de transport); – Asigurarea interoperabilitatii prin implementarea Specificatiilor Tehnice de Interoperabilitate, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare, facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati, implementarea ERTMS (ETCS Nivel 2+GSM-R);
-Modernizarea statiilor (prin statii întelegandu-se si halte de miscare) de pe aceasta linie îmbunatatind conditiile pentru utlizatorii transportului feroviar;
– Reabilitarea liniilor din statii;
– Înlocuire poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, îmbunatatirea terasamentelor;
– Constructia drumurilor de întretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
– Modernizarea cladirilor statiilor de calatori, incluzand constructiile pasarelelor si ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– Montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– Instalatii de centralizare electronica, noi, în statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– Modernizarea echipamentului de telecomunicatii.
Prin implementarea proiectului, linia de cale ferata va fi proiectata în conformitate cu parametrii tehnici ceruti de standardele si legislatia europeana în vigoare.
Se desfiinteaza trecerile la nivel care nu respecta reglementarile si se realizeaza pasaje denivelate.
Prin realizarea acestui obiectiv de investitii de utilitate publica de interes national, se va realiza o legatura rapida între Caransebes, Timisoara si Arad, cu efecte benefice pe toate planurile (aglomerare, poluare, consum crescut de carburanti, scaderea timpului de transport pentru calatori si marfuri etc.).