luni, 19 mai 2025
11.6 C
Lugoj
spot_img

La Lugoj se emit certificate de naștere și deces în format digital. Ministerul Afacerilor Interne a extins sistemul integrat pentru emiterea actelor de stare civilă

Data:

spot_img
spot_img

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat o nouă extindere a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC).

În aceste zile s-a realizat interconectarea a 25 de localități, acest pas făcând parte dintr-un proces etapizat de digitalizare la nivel național. Printre localitățile din șase județe se numără și municipiul Lugoj, a anunțat Ministerul Afacerilor Interne. Cetățenii din noile localități incluse în acest sistem vor beneficia de posibilitatea de a înregistra evenimente de viață, precum nașterea și decesul, în format digital. Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024. Întrucât extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unități administrative-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv online cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă. În prezent, pentru a obține un certificat de stare civilă, naștere sau deces, persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului. Obiectivul general a fost acela de a sprijini digitalizarea la nivelul administrației publice, prin informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații de stare civilă pentru cele patru evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces, prevăzute în Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată. Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din cinci platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces. Infrastructura SIIEASC integrează o platformă dedicată desfășurării activității tuturor ofițerilor de stare civilă din România, o platformă dedicată cetățeanului, platforma instituțiilor publice partenere – prin intermediul căreia va fi asigurată interoperabilitatea cu administrația publică, și o componentă în care se regăsește o arhivă electronică în care sunt stocate peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, cuprinzând informații din ultimii 100 de ani, mai exact, începând cu luna ianuarie 1921.

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII

Doliu în PSD. A murit Ioan Sima, unul dintre cei mai cunoscuți politicieni din zona Lugojului

Fostul primar al comunei Victor Vlad Delamarina, Ioan Sima,...

Autorizarea construcțiilor, simplificată radical: aviz unic, fără taxe și termene clare. Ce prevede noua lege

Procesul greoi al obținerii autorizațiilor de construcție se schimbă...

Sentința este definitivă. Primarul Laurențiu Tîrziu câștigă impotriva ANI

Înalta Curte de Casație și Justiție a admis miercuri...
Politica de confidentialitate

Acest site web foloseste cookie-uri astfel incat sa va putem oferi cea mai buna experienta de utilizator posibila. Informatiile cookie sunt stocate in browser-ul dvs. si indeplinesc functii precum recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru web si ajutarea echipei noastre sa inteleaga care sectiuni ale site-ului le gasiti cele mai interesante si utile.