Lugojenii pot vota în baza urmatoarelor acte:
Cetatenii romani cu DOMICILIUL în strainatate:
– pasaportul simplu, cu mentionarea tarii de domiciliu;
– pasaportul simplu temporar, cu mentionarea tarii de domiciliu;
– pasaportul simplu electronic, cu mentionarea tarii de domiciliu.
Cetatenii romani cu RESEDINTA în strainatate:
– cartea de identitate;
– cartea electronica de identitate;
– cartea de identitate provizorie;
– buletinul de identitate;
– pasaportul diplomatic;
– pasaportul diplomatic electronic;
– pasaportul de serviciu;
– pasaportul de serviciu electronic;
– pasaportul simplu;
– pasaportul simplu electronic;
– pasaportul simplu temporar.
Cetatenii romani cu RESEDINTA în strainatate trebuie sa prezinte pe langa documentele romanesti si un document oficial emis de statul strain care dovedeste stabilirea resedintei în acel stat.
Tipurile de documente care atesta resedinta în fiecare stat se regasesc aici: http://www.mae.ro/node/39550
Cetatenii romani care se afla în strainatate pentru a urma un tratament medical, de mai mult de 90 de zile, documentele emise ori avizate de o autoritate medicala, pe plan local, reprezinta dovada de resedinta în vederea exercitarii dreptului la vot la alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016, conform Ordinului 2147/24.11.2016 publicat la 28 noiembrie 2016 în Monitorul Oficial nr. 960.
Toate documentele trebuie sa fie valabile la data scrutinului, 11 decembrie 2016.
Se recomanda cetatenilor romani care voteaza în strainatate sa se informeze din timp cu privire la documentele în baza carora îsi vor exercita dreptul de vot la sectiile de votare din afara Romaniei.
Informatii suplimentare
Pentru informatii suplimentare cu privire la exercitarea dreptului de vot, alegatorii romani din strainatate au la dispozitie Ghidul alegatorului roman din strainatate si materialul informativ „Q&A – Întrebari frecvente referitoare la votul în strainatate” pentru alegerea Senatului si Camerei Deputatilor din 11 decembrie 2016, disponibile la linkurile de mai jos:
http://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2016/2016_pdf/2016.11.23_anexa-qa.pdf
Totodata, Centrul de Contact si Suport al Cetatenilor Romani din Strainatate dezvoltat de Departamentul Consular al Ministerului Afacerilor Externe ofera cetatenilor romani din afara tarii informatii despre conditiile de exercitare a dreptului de vot în strainatate la alegerile parlamentare din anul 2016. Centrul de Contact si Suport al Cetatenilor Romani din Strainatate poate fi apelat 24 de ore / 7 zile, la numerele de telefon apartinand misiunii diplomatice/oficiului consular al Romaniei din zona de rezidenta a fiecarui cetatean roman. (Exemplu: Cetatenii romani aflati în zona de competenta consulara a Ambasadei Romaniei la Madrid pot apela telefonic misiunea diplomatica romana la numerele de telefon afisate pe site-ul madrid.mae.ro, apelurile lor fiind redirectionate catre Centrul de Contact si Suport al Cetatenilor Romani din Strainatate).