Transportul public din Lugoj pare să funcționeze impecabil. O spun responsabilii care, lună de lună, monitorizează autobuzele achiziționate cu ajutorul fondurilor europene. Administrația locală susține că pariul făcut în mandatul lui Francisc Boldea a fost câștigat, dovadă fiind numărul tot mai mare de lugojeni care aleg zilnic să circule cu mijloacele de transport în comun.
Iți mulțumim că urmărești LUGOJ INFO !
În prezent, societatea Transport Local Lugoj operează nouă autobuze electrice și un microbuz care deservește localitatea Măguri, iar zilnic sute de oameni de toate vârstele folosesc aceste curse pentru a ajunge la școală, la serviciu sau în diverse zone ale orașului. Cele mai utilizate trasee rămân cel de pe ruta ITL – Liveziilor și cel spre Mondialul Boscei, unde numărul pasagerilor este peste așteptări.
Toate autobuzele au fost puse în funcțiune în mandatul liberalului Claudiu Buciu, iar acum actualul primar, Călin Dobra, pare să continue linia de dezvoltare a transportului public. În următoarele luni, la Lugoj urmează să ajungă încă șapte autobuze finanțate prin fonduri europene în timpul mandatului lui Buciu, la care se adaugă alte două vehicule ce vor fi achiziționate din bugetul local.
Statisticile sunt grăitoare: într-o lună, peste 13.000 de călători folosesc transportul local, dintre care sute de elevi și pensionari beneficiază de sprijin din partea Primăriei. În paralel, compania are în derulare contracte pentru transport școlar, asigurând zilnic deplasarea a aproape 270 de elevi din comunele Belinț, Știuca, Boldur, Darova și Victor Vlad Delamarina.
Planurile pentru viitor sunt ambițioase și vizează extinderea rețelei de transport din Lugoj, crearea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară care să lege orașul de comunele din jur și introducerea unor noi vehicule ecologice prin parteneriate cu administrațiile locale.
„Îmi doresc să dezvoltăm transportul public, în special cel electric, pentru că astfel vom reuși să descongestionăm traficul rutier și, în același timp, să oferim rute corespunzătoare nevoilor municipiului Lugoj și ale întregii zone periurbane. Lucrăm în prezent la dezvoltarea unei ADI de transport cu zece comune din jur, ceea ce va însemna un sistem modern și bine pus la punct pentru întreaga zonă”, a declarat primarul Călin Dobra.
Transportul în comun din municipiul Lugoj a fost bine organizat până în anii ’90, însă lipsa fondurilor a dus la reducerea numărului de autobuze. Până de curând, operatorul Meridian 22 a fost nevoit să închirieze vehicule doar pentru a menține serviciul în viață, deservind un număr tot mai mic de pasageri.
Fostul primar Francisc Boldea a înțeles, chiar dacă târziu, importanța acestui sector și a accesat fonduri europene, însă birocrația a făcut ca abia în 2024 noile autobuze electrice să fie puse în circulație. Tot la fel de greu, autobuzele contractate în mandatul lui Claudiu Buciu vor ajunge și ele la Lugoj, cel mai probabil anul viitor sau, în cel mai pesimist scenariu, în 2027.
Indiferent de cine a adus finanțările și de momentul în care au intrat efectiv în circulație vehiculele, cert este că Lugojul se apropie de a avea o flotă completă de autobuze electrice, iar revitalizarea transportului public s-a dovedit a fi o carte câștigătoare pentru comunitate.