duminică, 6 octombrie 2024
11.9 C
Lugoj
spot_img

Probleme cu abonamentul TV? Au intrat in vigoare noi obligatii ale furnizorilor

Data:

spot_img
spot_img
spot_img

Acestia au obligatia de a comunica la punctele de lucru, inainte de semnarea contractului, numarul minim de canale incluse in abonamentul ales si lista completa a acestora, in format tiparit sau pe suport durabil, dar si obligatia de a include separat, in facturile detaliate, informatii despre tarifele percepute pentru inchirierea ori furnizarea de echipamente, daca este cazul. Atunci cand consulta ofertele de abonament la programe TV prezente pe paginile de internet ale furnizorilor (indiferent ca e vorba de abonament prin cablu, DTH sau IPTV), utilizatorii trebuie sa regaseasca urmatoarele informatii:

 – aria de acoperire a serviciilor;

– lista programelor audiovizuale retransmise si incluse in fiecare plan tarifar, precum si, daca este cazul, mentiunea ca aceasta poate suferi modificari pe parcursul derularii contractului;

– tariful de instalare a serviciului, daca este cazul;

– diferentele tarifare pentru fiecare varianta de perioada minima contractuala (1 an, 2 ani, perioada promotionala), daca este cazul;

– detalii despre eventuale penalitati percepute utilizatorului in cazul rezilierii contractului in cadrul perioadei minime contractuale;

– eventuale restrictii aplicabile in cazul echipamentelor incluse planul tarifar ofertat de furnizor;

– perioada de valabilitate a fiecarui plan tarifar (data intrarii in vigoare, respectiv pana la care este disponibil pentru contractare), precum si perioada de valabilitate a discount-urilor sau promotiilor oferite in cadrul planului tarifar respectiv in cazul in care astfel de promotii sau reduceri sunt oferite.

 

In cazul in care aceste informatii nu se regasesc pe paginile de internet ale furnizorilor, sau  utilizatorii nu primesc la cerere astfel de informatii referitoare la ofertele pentru serviciile de televiziune, ei pot face o sesizare la ANCOM.

Potrivit noilor obligatii impuse de ANCOM, furnizorii de servicii de retransmisie a programelor audiovizuale trebuie sa elibereze, la cererea abonatilor, facturi detaliate care sa includa informatii precum:

         –  perioada de tarifare;

         –  tariful lunar perceput pentru abonament;

         –  tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, daca este cazul;

         –  gratuitatile si reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat si modul de aplicare a acestora, daca este cazul;

        –  un numar de telefon pe care utilizatorul il poate apela pentru a solicita informatii suplimentare cu privire la factura detaliata.

Decizia ANCOM nr. 158/2015 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali a intrat in vigoare la 27 iunie 2015 si stabileste categoriile de informatii pe care furnizorii de comunicatii electronice trebuie sa le aduca la cunostinta utilizatorilor si extinde obligatiile de informare si la furnizorii de servicii de internet si retransmisie TV, pe langa furnizorii de telefonie, care aveau asemenea obligatii inca din anul 2009.

 

spot_img

LASATI UN MESAJ

Introduceti comentariul dvs.
Introduceti numele dvs.

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII

Sezonul rece se apropie. Atenție la coșurile de fum!

Inspectoratul pentru Situații de Urgență al județului Timiș atrage...

Intrăm în „epoca de aur”. Social-democratul Călin Dobra a fost validat ca primar al municipiului Lugoj

Lugojenii revin sub conducerea PSD în câteva zile. Miercuri,...

Partidă grea. Vânătorii și pescarii lugojeni prezenți cu patru grupe la festivalul de la Timișoara

E agitație mare la Lugoj, unde vânătorii și pescarii...