Ministerul a depus vineri cererea de finantare din fonduri europene pentru realizarea Sistemului Informatic Integrat privind Emiterea Actelor de Stare Civila. Prin acest proiect se urmareste informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea si eliberarea efectiva a documentelor de stare civila pentru 4 evenimente de viata (nastere, casatorie, divort, deces), precum si implementarea suportului necesar dezvoltarii si accesarii serviciilor electronice ce au la baza informatii primare de stare civila. “Astfel, implementarea acestui sistem va conduce la accesarea online a datelor/informatiilor referitoare la procedurile/formularele privind actele de stare civila, descarcarea on-line si completarea în format editabil a formularelor necesare cererilor pentru eliberarea actelor de stare civila, încarcarea on-line a unor categorii de formulare necesare emiterii actelor de stare civila, plata on-line a taxelor aferente, programarea on-line în vederea eliberarii documentelor emise la nivelul MAI. Printre alte beneficii oferite de acest sistem se numara si reducerea birocratiei prin eliminarea treptata a evidentelor manuale, dar si asigurarea transparentei activitatilor desfasurate. De asemenea, vor fi digitizate documentele de stare civila din ultimii 100 de ani. Informatizarea va reduce numarul de drumuri pe care cetatenii le vor face la ghisee, în contextul în care documentele vor putea fi accesate electronic. În plus, va creste nivelul de securitate al documentelor emise de serviciile de stare civila”, a anuntat Ministerul Afacerilor Interne intr-un comunicat de presa remis Lugoj Info.ro. Proiectul are o valoare de aproximativ 34 milioane euro (fara TVA) si va fi implementat pe parcursul a 36 de luni. Parteneri în proiect, alaturi de Ministerul Afacerilor Interne, sunt Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale si Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene.
Iți mulțumim că urmărești LUGOJ INFO !





