Prestatorului expertizei, IPTANA S.A., i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrarile proiectate si executate, la nivel de performanta, cu indicarea posibilitatii deschiderii traficului.
În aceasta faza, concluziile preliminare sunt:
Lucrarile executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectati, prezentand numeroase defecte, degradari în evolutie, nu permit deschiderea traficului în conditii de confort si siguranta, asa cum sunt stabilite prin reglementarile tehnice în vigoare si prin documentatia de proiectare care a stat la baza executarii lucrarilor.
În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulatiei pe autostrada, s-a constatat ca la data inspectiei preliminare, împrejmuirea prezinta vulnerabilitati si defecte majore, a caror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma carora, dupa remediere, sa se poata deschide în prima faza circulatia în regim de drum cu 4 benzi de circulatie cu restrictii severe de tonaj si viteza, astfel:
- Autovehicule cu masa totala maxima autorizata mai mica de 7,5 tone;
- viteza maxima de 90 km/h;
- viteza maxima de 50 km/h cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, mazga sau sunt ploi torentiale;
- viteza maxima de 60 km/h în zona podului peste raul Mures (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri si rampe între km 76+100 – km 77+000), cat si la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500);
- semnalizarea corespunzatoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezentei animalelor.
Deschiderea circulatiei în regim de autostrada, cu restrictii de viteza si tonaj se poate face numai dupa rezolvarea tuturor vulnerabilitatilor împrejmuirii, au anuntat reprezentantii CNAIR intr-un comunicat remis Lugoj Info.ro.
Deschiderea circulatiei pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai dupa aplicarea masurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.
Avand în vedere stadiul lucrarilor sunt obligatorii inspectii saptamanale ale tuturor constructiilor si instalatiilor pe toata lungimea sectorului de drum, pana la finalizarea lucrarilor si remedierilor conform solutiilor stabilite în expertiza.