Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului a anuntat ca pe langa contraventiile acordate, furnizorii au început sa remita facturile corectate catre populatie.
„La doar o saptamana de la înfiintarea Comandamentului pentru Energie si începerea controalelor, comisarii ANPC au finalizat 94 de actiuni de control în întreaga tara, alte 100 fiind în curs de derulare. Pana acum, au fost aplicate sanctiuni contraventionale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adaugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii si masura recalcularii tuturor facturilor care nu respecta prevederile legii. În urma verificarilor, unul dintre cei mai importanti furnizori de energie electrica din tara a stornat 2.232.224 de facturi la care nu se aplicase compensarea/plafonarea de la 01.11.2021, urmand a se emite un numar egal, în oglinda, de facturi calculate conform normelor legale în vigoare”, au anuntat autoritatile.
Comandamentul pentru Energie este structura special creata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru a verifica modul în care unele companii furnizoare de energie electrica si gaze naturale au respectat legislatia în vigoare si drepturile consumatorilor persoane fizice, dar si felul în care acestea au reactionat, ca urmare a controalelor ANPC.
Verificarile vor fi continuate pana pe data de 31 martie 2022.
În aceasta perioada, în cazul în care constata nereguli la facturile de energie electrica si gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamatie online sau în scris (adresele sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro) si pot face sesizari la numarul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, sau sa acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro.