Romanian Czech English French German Hungarian Italian Portuguese Serbian Spanish Ukrainian

Verificati documentele! Actele a caror valabilitate a fost prelungita in starea de alerta, sunt valabile doar in tara

02 Iulie 2020
Lugoj Info.ro -Actele a caror valabilitate a fost prelungita in starea de alerta, sunt valabile doar in tara

Mare atentie la documente!

Respect pt lugojeni

Ministerul Afacerilor Interne recomanda cetatenilor romani sa apeleze la serviciile specializate pentru preschimbarea documentelor (pasapoarte simple electronice/ temporare, carti de identitate, permise de conducere), care au expirat pe timpul starii de alerta instituite la nivelul Romaniei si care le sunt necesare pentru deplasarea în afara tarii.

Pentru a raspunde tuturor solicitarilor, activitatea structurilor amintite nu a fost  întrerupta, ci se desfasoara în baza unui program adaptat contextului actual si cu respectarea masurilor necesare pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Faptul ca prevederile Legii nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, conform carora valabilitatea documentelor eliberate de institutiile si autoritatile publice, precum si de entitatile private autorizate conform legii, se mentine pe toata perioada starii de alerta, precum si pentru o perioada de 90 de zile de la încetarea acestei stari, sunt aplicabile, în lipsa unor acorduri bilaterale cu alte state, doar pe teritoriul Romaniei.

Astfel, pentru a preveni anumite situatii neplacute, MAI încurajeaza cetatenii romani sa initieze, din timp, demersurile necesare pentru a preschimba pasapoartele simple electronice/temporare, cartile de identitate si permisele de conducere si sa se adreseze serviciilor publice comunitare competente sau misiunilor diplomatice si oficiilor consulare ale Romaniei. 

 DOCUMENTE DE CALATORIE

În ceea ce priveste activitatea de pasapoarte, cererile se depun, în tara, preponderent în baza unei programari on-line pe platforma www.epasapoarte.ro, la oricare serviciu public comunitar de pasapoarte, indiferent de judetul de domiciliu al solicitantului, în cadrul programului de lucru cu publicul afisat, atat pe site-ul institutiei www.pasapoarte.mai.gov.ro, la sectiunea “Servicii Publice Comunitare de Pasapoarte”, cat si pe site-urile institutiilor prefectului.

Accesul solicitantilor si, dupa caz, al reprezentantilor legali în locatiile serviciilor publice comunitare de pasapoarte în vederea depunerii cererilor de eliberare a pasapoartelor simple, respectiv pentru ridicarea documentelor de calatorie, este permis cu respectarea masurilor de protectie igienico-sanitara, fiind, astfel, obligatorie purtarea mastii de protectie si respectarea marcajelor instituite pentru asigurarea distantarii fizice.

Persoanele programate trebuie sa respecte ora de programare si sa evite asteptarea suplimentara în spatiile destinate publicului.

De asemenea, recomandam cetatenilor sa opteze pentru expedierea pasaportului simplu electronic prin servicii de curierat (cheltuieli de expeditie 8 lei + TVA) la adresa de domiciliu/resedinta din tara a titularului ori a persoanei care a formulat cererea. Pasaportul simplu temporar, în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare, nu poate fi livrat prin serviciul de curierat.

În cazul minorilor în varsta de pana la 14 ani, parintele sau reprezentantul legal depune cererea pentru eliberarea unui astfel de document, inclusiv în absenta minorilor, prin prezentarea a doua fotografii color identice care reprezinta fizionomia actuala a titularului, avand dimensiunile 3,5x4,5 cm.

Alte date suplimentare, în functie de interesul personal, pot fi consultate atat pe site-ul directiei www.pasapoarte.mai.gov.ro, cat si pe site-urile institutiilor prefectului.

 

PRESCHIMBAREA ACTULUI DE IDENTITATE

Totodata, pentru preschimbarea actului de identitate, cetatenii romani se vor adresa serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, de la locul de domiciliu. În scopul informarii cu privire la programul de lucru sau sistemul de programare, invitam cetatenii interesati sa verifice site-ul primariei de domiciliu/resedinta la nivelul careia functioneaza serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor.

 

PRESCHIMBAREA PERMISELOR DE CONDUCERE

Cererile de preschimbare a permiselor de conducere romanesti se depun, de regula, în baza unei programari online efectuata pe site-ul oficial al institutiei www.drpciv.ro.  Cererea poate fi depusa la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor, indiferent de domiciliul titularului sau emitentul permisului de conducere. Accesul în incinta sediului serviciilor publice comunitare este permis doar titularilor, dupa caz persoanelor mandatate, în baza actului de identitate – original, cu cel mult 10 minute înainte de ora programata. Pentru evitarea aglomerarii spatiilor destinate cetatenilor solicitam respectarea orelor de programare. Documentele se livreaza prin posta, la adresa indicata de titular în termen de 5-15 zile calendaristice, iar pentru aceasta perioada se elibereaza dovada înlocuitoare a permisului de conducere.