Evitati aglomeratia. Cum se fac programarile la serviciul de pasapoarte

13 Iulie 2021
Lugoj Info.ro -Cum se fac programarile la serviciul de pasapoarte

Directia Generala de Pasapoarte aduce clarificari dupa ce s-a constatat o crestere a numarului de cetateni care solicita eliberarea unui pasaport.

Pentru a evita eventualele probleme, trebuie sa tineti cont de urmatoarele recomandari:

Programarile în scopul depunerii cererilor de eliberare a pasapoartelor simple electronice/simple temporare nu se solicita telefonic sau pe e-mail, ci se realizeaza exclusiv prin completarea de catre persoanele interesate a formularului on-line de pe platforma www.epasapoarte.ro. În situatia întampinarii unor dificultati în realizarea unei programari on-line, exista posibilitatea accesarii tutorialului realizat în acest sens de Directia Generala de Pasapoarte, (www.pasapoarte.mai.gov.ro, la rubrica “Programare on-line”)

Pentru evitarea supraaglomerarii, recomandam cetatenilor sa se programeze on-line pentru depunerea cererilor de pasapoarte la oricare serviciu public comunitar de pasapoarte si sa respecte ora programarii.

Prezentarea cetatenilor la sediul serviciului public comunitar de pasapoarte mai devreme de ora programarii nu determina preluarea cererilor în avans, întrucat trebuie respectat intervalul orar stabilit pentru fiecare programare în parte.

Cererile de pasapoarte simple electronice/pasapoarte simple temporare se depun în tara, la oricare serviciu public comunitar de pasapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul, indiferent de domiciliul/resedinta solicitantului.

În cazul persoanelor care opteaza pentru ridicarea pasaportului simplu electronic sau a pasaportului simplu electronic cu mentionarea statului de domiciliu de la sediile serviciilor publice comunitare de pasapoarte, în prezent, structurile de pasapoarte depun eforturi majore pentru ca aceste documente de calatorie sa se elibereze în termen de 5 zile lucratoare (acest termen poate varia pana la cel mult 10 zile lucratoare, în functie de volumul cererilor aflate în curs de solutionare).

Statusul cererii de emitere a pasaportului simplu electronic poate fi verificat în timp real, accesand link-ul disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, sectiunea Status pasaport, pe site-ul oficial al Directiei Generale de Pasapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro, precum si pe site-urile Institutiilor Prefectului, avand ca si criterii de cautare numarul de cerere sau ultimele 9 caractere din CNP si data depunerii cererii.

Pasaportul romanesc nu se elibereaza în regim de urgenta. Pasaportul simplu temporar este singurul document care se elibereaza, în termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii, doar în anumite situatii de exceptie, ce trebuie dovedite, dupa caz, cu documente din care rezulta motivele ce determina necesitatea si urgenta deplasarii în strainatate.

Însa, în cazul pasaportului simplu temporar, este absolut necesar sa verificati conditiile de obtinere a vizei si de intrare în statul de destinatie (de exemplu Emiratele Arabe Unite, Qatar) cu acest tip de document, accesand www.mae.ro, sectiunea rezervata sfaturilor de calatorie - conditii de calatorie, respectiv vize si servicii consulare, existand posibilitatea ca autoritatile din anumite state sa nu permita intrarea pe teritoriul lor în baza acestui tip de document.

Contravaloarea pasaportului simplu electronic este de 258 de lei pentru persoanele cu varsta peste 12 ani sau 234 de lei pentru persoanele cu varsta sub 12 ani. Contravaloarea pasaportului simplu temporar este de 96 de lei, indiferent de varsta titularului. 

Plata contravalorii pasaportului se poate efectua la casieriile unitatilor CEC Bank, precum si la statiile de plata Selfpay ale CEC Bank sau on-line, prin platforma de plati virtuale Ghiseul.ro.

Pentru recuperarea contravalorii pasaportului simplu electronic achitate eronat sau pentru care nu a fost prestat serviciul aferent, persoanele interesate trebuie sa completeze formularul ce se regaseste pe site-ul www.cnin.ro si sa-l înainteze Companiei Nationale „Imprimeria Nationala“ – S.A. la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., însotit de documentul prin care s-a efectuat plata.

In situatia în care cetatenii nu reusesc sa ridice documentele de calatorie de la sediul serviciului public comunitar de pasapoarte la data stabilita cu ocazia depunerii cererii, acestia vor putea sa le ridice si la o data ulterioara, fara a fi necesara efectuarea unei programari în acest sens. De asemenea, cetatenii au posibilitatea ca ulterior depunerii cererii, sa solicite ridicarea pasaportului de la sediul oricarui alt serviciu public comunitar de pasapoarte în afara celui unde au depus cererea sau de la sediul misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale Romaniei în strainatate, context în care este necesar sa transmita o solicitare în acest sens la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Pentru informatii referitoare la conditiile trecerii frontierei de stat a Romaniei, este necesar ca cetatenii sa se adreseze Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, institutia competenta în acest sens.

Termenul de valabilitate a pasaportului este cel mentionat în fila informatizata, iar în ceea ce priveste obtinerea informatiilor privind conditiile de intrare, sedere sau tranzit al altui stat, recomandam cetatenilor sa acceseze sectiunea ”conditii de calatorie” de pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro.

Detalii despre documentele necesare si conditiile care trebuie îndeplinite pentru obtinerea pasaportului simplu electronic/temporar se regasesc pe site-ul www.pasapoarte.mai.gov.ro, sectiunea “Eliberarea pasaportului”.