Guvernul a anuntat ca a alocat suma de 71 milioane lei, pentru perioada 2017-2020 printr-un act normativ aprobat de guvern în sedinta de joi. Executivul a adoptat totodata si normele metodologice de aplicare a Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, prin care se reglementeaza modul de instituire a respectivei scheme de ajutor de minimis. Potrivit actului normativ, alocatia financiara nerambursabila este în cuantum de maxim 50.000 de lei/beneficiar, reprezentand maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Prin acest program se finanteaza:
– participari individuale la targuri si expozitii internationale, organizate în strainatate, cu stand propriu, altele decat cele organizate în baza OUG 56/2016 privind aprobarea Sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat si în baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a actiunilor din Programul de promovare a exportului;
– participari individuale la misiuni economice organizate în strainatate, altele decat cele organizate în baza OUG 120/2002 privind aprobarea Sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat si în baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a actiunilor din Programul de promovare a exportului;
– crearea identitatii vizuale a unui IMM (marca, sigla, slogan);
– realizarea unui site pe Internet/aplicatie pentru mobil, pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor promovate, în limba romana si limba engleza/alta limba de circulatie internationala;
– participari ale angajatilor la cursuri de pregatire, în tara si/sau în strainatate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piete;
– analize si studii de piata;
– alte tipuri de activitati de promovare si sustinere a internationalizarii.
Completarea cererii tip pentru înscriere în program, în vederea obtinerii finantarii, se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro. Data de la care este activa înscrierea on-line se comunica pe site-ul institutiei cu cel putin 5 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis. Verificarea documentelor depuse si a cererii pentru înscrierea în Program on-line se face în maxim 15 zile lucratoare, dupa încheierea sesiunii de înscriere. Acordarea finantarii se realizeaza în baza criteriului „primul venit – primul servit”, în limita bugetului.Beneficiarii alocatiilor financiare nerambursabile au obligatia de a raporta efectele participarii la Program catre minister, pentru o perioada de 2 ani, începand cu anul urmator acordarii alocatiei financiare nerambursabile.