joi, 23 octombrie 2025
22.2 C
Lugoj
spot_img

Tot mai multe persoane susțin că au fost vizate de o nouă metodă de înșelătorie telefonică

Data:

spot_img
spot_img
spot_img

Polițiștii lugojeni atrag atenția asupra unui nou tip de înșelătorie telefonică. În ultimele săptămâni, mai mulți lugojeni au solicitat sprijinul poliției după ce au fost sunați de presupuşi polițiști și reprezentanți ai Băncii Naționale a României. Indivizii sună potențiala victimă și încearcă să afle date bancare. Oamenii legii susțin că metoda de înșelăciune mizează pe aceleași elemente ca în cazul arhicunoscutei metode „Accidentul”.

Iți mulțumim că urmărești LUGOJ INFO !

Noul scenariu de fraudă, care pare tot mai convingător, a fost povestit pentru Lugoj Info de un lugojean care a fost la un pas să cadă în capcană. Victima povestește că a primit un apel în care interlocutorul s-a recomandat drept agent al „Secției 23 Poliție, Sector 3, București”, oferind un nume și un număr de legitimație — informații prezentate astfel încât să pară oficiale. I s-a spus că este vorba despre o investigație privind o tentativă de obținere a unui credit în numele său și că este necesară deplasarea la secție pentru a depune o declarație. În plus, i s-a comunicat că va primi o citație și o programare.

Până în acest punct, relatarea pare, spun martorii, cât se poate de verosimilă. Ulterior, însă, firul convorbirii a devenit suspect: apelantul a susținut că este în legătură cu Banca Națională a României și că instituția ar putea „oferi o asigurare” pentru suma de care persoana ar fi fost victima. Bărbatul a fost transferat către o a doua persoană, care a reluat același discurs și a început să solicite informații mult mai sensibile — inclusiv detalii despre conturi și sume de bani. Aceeași persoană i-a trimis prin WhatsApp un „formular” legat de cazul său, document pe care apelantul era rugat să îl confirme.

Victima a început să pună întrebări și să ceară clarificări: ce legătură are BNR cu o astfel de asigurare, ce fel de asigurări oferă băncile pentru conturile curente sau carduri și de ce ar cere un reprezentant oficial detalii financiare atât de personale. La prima întrebare rezonabilă — intenția de a suna banca pentru a verifica situația — apelantul a întrerupt brusc convorbirea. Bărbatul care a semnalat cazul atrage atenția că, la prima vedere, totul pare legitim, iar încrederea este indusă tocmai prin folosirea unor detalii care par oficiale. Suspiciunile apar abia când interlocutorul solicită informații personale care nu ar trebui comunicate telefonic.

Specialiștii în prevenirea fraudelor recomandă prudență maximă atunci când interlocutorii care se prezintă drept reprezentanți ai instituțiilor publice solicită informații bancare sau cer confirmarea unor date personale. Apelurile care cer transferuri, coduri primite prin SMS, detalii complete despre conturi sau parole trebuie tratate ca potențiale tentative de fraudă. Verificarea imediată, prin numerele oficiale ale instituțiilor (Poliție, BNR sau banca personală), este esențială pentru a preveni escrocheriile, afirmă polițiștii lugojeni.

Oamenii legii recomandă tuturor persoanelor care au avut de-a face cu astfel de apeluri sau care au fost vizate de tentative similare să anunțe imediat Poliția și să contacteze banca pentru blocarea oricăror operațiuni neautorizate.

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII

logo
Politica de confidentialitate

Acest site web foloseste cookie-uri astfel incat sa va putem oferi cea mai buna experienta de utilizator posibila. Informatiile cookie sunt stocate in browser-ul dvs. si indeplinesc functii precum recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru web si ajutarea echipei noastre sa inteleaga care sectiuni ale site-ului le gasiti cele mai interesante si utile.