sâmbătă, 5 octombrie 2024
14.9 C
Lugoj
spot_img

Utilizarea culorilor în designul jocului

Data:

spot_img
spot_img
spot_img

Și totuși, culorile au un impact semnificativ asupra felului în care jucătorii răspund și acționează. Așadar, ele pot modela comportamente, precum și atenția jucătorului, pot oferi feedback important semnalând indicii importante despre avantajele sau starea actuală a lumii jocului.

Prin intermediul a diferite studii științifice, s-a demonstrat cum culorile afectează sistemul nervos uman. Cele cu lungimi de undă mai mari au un efect mai stimulator (cu cât lungimea de undă este mai mare, cu atât culoarea este mai caldă). Pe de altă parte, o culoare rece precum albastrul sau non-culoarea alb au un efect calmant. Stimularea este influențată nu numai de culorile individuale, ci și de combinațiile acestora. Pur și simplu, combinațiile de culori contrastante sunt stimulatoare, în timp ce degradeurile sunt calmante.

Pentru multe jocuri care sunt în vogă în zilele noastre și au devenit disponibile și online, dar au fost inventate în urmă cu trei secole, cum ar fi ruleta, nu a fost chiar o chestiune de a găsi un motiv psihologic în spatele utilizării unei anumite culori, ci mai degrabă de a utiliza ceea ce era posibil de fabricat. Roșu și negru nu sunt însă unice pentru ruletă. Chiar și astăzi, pachetele de cărți de joc reflectă utilizarea standard a culorii cu secole înainte – și rămâne aceeași origine. Negrul și roșul erau culorile cele mai robuste care puteau fi făcute din coloranți naturali. Negrul putea fi obținut prin amestecarea funinginei cu ulei, în timp ce la roșu se ajungea prin amestecarea cinabrului sau ocrului cu ulei. Ambele erau de lungă durată și reprezentau, de asemenea, culori dominante, ușor de citit și de diferențiat, chiar și într-o sală de jocuri cu lumină slabă. Când vine vorba de vopsea verde, aceasta nu a fost ușor disponibilă până când un om de știință suedez pe nume Carl Scheele a inventat pigmentul verde neobișnuit de strălucitor, cunoscut sub numele de Verdele lui Scheele.

Roșul stimulează acțiunea mai mult decât alte culori și semnalează că o anumită mișcare ar trebui să fie efectuată imediat. Acesta este motivul pentru care multe titluri folosesc roșu ca semnal că jucătorul epuizează punctele de viață, cum ar fi Tomb Raider, unde ecranul devine roșu atunci când Lara e cu sănătatea pe minus și astfel jucătorul știe că trebuie să ia măsuri.

Albastrul motivează jucătorii să îndeplinească sarcini care necesită utilizarea intelectului și a sarcinilor creative. Întărește dorința de a căuta informații, astfel încât în designul jocului poate fi folosit pentru a transmite informații relevante jucătorului sau pentru a-l determina să apeleze la creativitate. Din acest motiv, albastrul este perfect pentru designul jocurilor de puzzle.

Culorile controlează totodată atenția jucătorului. Ele îi permit să recunoască obiectele mai rapid, adică în stadiul de percepție senzorială a stimulului și să și le amintească mai bine, ceea ce are mult sens în contextul evolutiv. De exemplu, culoarea le-a oferit strămoșilor noștri indicii valoroase atunci când căutau mâncare: fructele coapte puteau fi văzute mai ușor de la distanță. Putem observa culorile mult mai repede decât putem mirosi sau gusta.

Roșul și galbenul sunt folosite foarte eficient pentru a atrage atenția jucătorului asupra unui articol. Un exemplu destul de cunoscut de gameri în acest sens este Mirror’s Edge, unde roșul indică instantaneu obiecte care pot fi folosite pentru parkour. În acest caz, deoarece scopul obiectelor roșii este clarificat în joc, jucătorii nu le văd ca pe semnalizatoare de situații urgente și înțeleg că nu există niciun motiv să le evite. În general, la nivel fiziologic, suntem stimulați de roșu și astfel atenția noastră se concentrează automat asupra obiectelor roșii, făcându-le mai ușor de găsit și de utilizat.

Culorile îi permit unui jucător să primească feedback referitor la acțiunile sale, spre exemplu, să fie anunțat dacă a făcut ceva bine sau greșit, dacă personajul său rămâne fără vieți sau dacă a reușit să activeze un obiect. Desigur, și prin mesajele text se poate face acest lucru, dar utilizarea culorii este mult mai simplă și mai eficientă, deoarece oamenii învață despre lume mult mai repede prin culoare decât prin alte caracteristici ale obiectelor.

Pentru că game designerii vor ca jucătorul să înțeleagă prompt feedback-ul, este o idee bună să folosească doar combinații de culori pe care jucătorul le cunoaște, fie din alte jocuri, fie din viața reală. Folosind mixuri de culori intuitive și naturale, jucătorul va avea un sentiment general de consistență și semnificație. Nefiind nevoit să învețe din nou să interpreteze indiciile, el va procesa informațiile mai rapid și mai ușor, rezultând o implicare mai rapidă și rate mici de abandon.

 

 

spot_img

LASATI UN MESAJ

Introduceti comentariul dvs.
Introduceti numele dvs.

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII

Sezonul rece se apropie. Atenție la coșurile de fum!

Inspectoratul pentru Situații de Urgență al județului Timiș atrage...

Intrăm în „epoca de aur”. Social-democratul Călin Dobra a fost validat ca primar al municipiului Lugoj

Lugojenii revin sub conducerea PSD în câteva zile. Miercuri,...

Partidă grea. Vânătorii și pescarii lugojeni prezenți cu patru grupe la festivalul de la Timișoara

E agitație mare la Lugoj, unde vânătorii și pescarii...