vineri, 3 mai 2024
15.9 C
Lugoj

Lego Friends, colecția Lego prin care compania daneză îi învață pe cei mici despre puterea prieteniei

Data:

spot_img
spot_img
spot_img

Deși nu există nicio restricție de gen și atât fetițele, cât și băieții, se pot juca în egală măsură cu seturile de construcții Lego, indiferent de colecțiile vizate, precum Lego City sau Lego Star Wars, acum ceva mai bine de un deceniu, firma daneză a decis să creeze seria Lego Friends.

Lego Friends este o gamă de jucării de construcție Lego concepute pentru a se adresa în primul rând fetelor. Introdusă în 2012, tema include figurine unice „mini-doll”, care au aproximativ aceeași dimensiune ca minifigurinele tradiționale, dar sunt mai detaliate și mai realiste. Seturile includ piese în combinații de culori roz și mov și înfățișează scene de viață suburbană plasate în orașul fictiv Heartlake City.

Gama de produse Lego Friends înlocuia precedenta temă Lego „Lego Belville”, orientată spre fetițe, care a fost produsă din 1994 și care prezenta păpuși mult mai mari minifigurinele Lego Friends. Alte linii de produse conexe au inclus Housewife (1971-1982), Paradisa (1991-1997) și Scala (1997-2001).

Lansată la 1 ianuarie 2012 în America de Nord (și la 15 decembrie 2011, în Franța), linia Lego Friends includea 23 de seturi și prezenta cinci personaje principale – numite Stephanie, Emma, Mia, Olivia și Andrea – în diverse medii urbane. În primul val de seturi, seturile mai mari includeau cărămizi care puteau construi o clinică veterinară, o cafenea, un salon de înfrumusețare și o casă în suburbii; seturile mai mici includeau o „decapotabilă cool”, un studio de design, un atelier de inventator și o piscină.

O descriere de pe site-ul Lego făcea următoarea precizare: „Povestea se concentrează în Lego Friends pe viața de zi cu zi și pe personalitățile a cinci fete dintr-un oraș natal fictiv numit Heartlake City. Fiecare dintre prietene… are o personalitate și interese distincte, cum ar fi animalele, artele spectacolului, invenția și designul, care sunt reflectate în modele. Decorurile clădirilor reflectă diferite părți ale orașului în care au loc aventurile fetelor – centrul orașului, suburbiile, plaja, campingurile și munții”.

Lansarea Lego Friends a urmat unei campanii de marketing globale care a costat peste 40 de milioane de dolari, potrivit Bloomberg Businessweek. „Aceasta este cea mai importantă lansare strategică pe care am făcut-o în ultimul deceniu”, declara, la acel moment, directorul general al Lego Group, Jørgen Vig Knudstorp. „Vrem să ajungem la ceilalți 50% dintre copiii din lume”.Potrivit companiei, copiii reprezentau 90 la sută din clienții Lego în 2011, înainte de lansarea liniei Lego Friends.

Ulterior, peste ani, Lego s-a adaptat la cerințele noilor generații cu noi personaje cu emoții mai complexe în linia Friends. Cercetările globale ale mărcii arată că 87% dintre copii apelează la prieteni pentru ajutor în cazul problemelor emoționale.

Noile generații cuceresc piața cu noile lor cerințe. O astfel de acțiune recentă este cea a grupului Lego. Brandul a făcut modificări la linia Universe Friends, destinată copiilor cu vârste începând cu șase ani. Colecția își propune să stimuleze abilitățile interpersonale și să le dezvolte conștiința emoțională prin jocuri de rol. Noile personaje Lego Friends au, de anul trecut, 2023, reprezentări mai diverse ale lumii reale.

Marca cunoscută pentru comercializarea blocurilor de construcție (Lego City, Lego Star Wars etc) a integrat o nouă linie de personaje în Universul Prietenilor 2023. Brandul își propune să reflecte suișurile și coborâșurile prieteniei care nu sunt reflectate în conținutul televizat și online pe care îl consumă copiii. Drept urmare, aceștia trec prin sentimente complexe fără să înțeleagă că este complet normal și că mulți alții simt la fel.

Ce caracterizează noile personaje Lego Friends?

Noile personaje sunt alcătuite cu caracteristici diverse, cum ar fi nuanța pielii, mediul cultural, dizabilități și neurodiversitate. În plus, brandul își ia un angajament puternic față de personalități diferite și relații autentice. Astfel, Lego speră să încorporeze în jocul copiilor imagini de sine mai realiste și o mai bună înțelegere a celorlalți.

Pentru a realiza această încorporare a personajelor, Lego Group a efectuat cercetări aprofundate la nivel mondial pentru a înțelege mai bine diversitatea și complexitatea prieteniilor din copilăria de astăzi. Eșantionul a inclus 18.000 de copii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani din 19 țări. Ca urmare, s-a ajuns la concluzia că prieteniile sunt importante pentru bunăstarea copiilor în copilăria timpurie.

Iată câteva dintre rezultate. 87% dintre copii se bazează pe prietenii pentru a face față emoțiilor complexe ale vieții și pentru a le oferi alinare atunci când au probleme. 67% își doresc să aibă pe cineva cu care să se distreze. 60% vor să aibă cu cine să râdă, iar majoritatea, de 94%, spun că prietenii îi fac să se simtă fericiți.

Așadar, Lego Friends, care vine în completarea unor colecții tematice ca Lego Star Wars și Lego City, printre multe altele, are rolul de a stimula relațiile de prietenie între cei mici, în timp ce se joacă.

spot_img

Distribuie articolul:

Ultimele informatii

Din aceasi categorie
INFORMATII

Pastorală la Învierea Domnului – 2024

† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei...

Prognoza meteo până pe 12 Mai. Cum va fi vremea în următoarele două săptămâni

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a publicat previziunile meteo...

Parfumurile nu se lipesc doar de tine, ci și de haine! Uite cum să scoți petele

Parfumurile sunt o parte esențială a vieții tale de...

Cei mai buni. Premierea sportivilor și antrenorilor de top la Lugoj Arena

Marți, 30 aprilie 2024, începând cu ora 17:00, la...