Orice persoana care intentiona sa extraga bani dintr-un astfel de bancomat nu putea banui escrocheria. Chiar si meniul bancomatului poate fi identic cu unul original. Victima, dupa ce îsi introduce cardul în bancomat, selecteaza limba de utilizare, introduce codul de securitate si opteaza, apoi, pentru extragerea de bani. În acel moment, pe ecran apare mesajul ca tranzactia nu poate avea loc din motive tehnice.
Ce se întampla între timp? Cu ajutorul computerului, datele privind contul si codul de securitate ale cardului pot fi copiate si memorate. Fara sa banuiasca ce se întampla, „clientul” recupereaza cardul si pleca în cautarea unui alt bancomat. Hotii pot folosi datele astfel obtinute pentru a „clona” cardurile victimelor. Acestea au aceleasi elemente de identificare ca si cele originale, iar conturile accesate prin cardurile clonate sunt golite de bani.
Pentru a nu fi victima a infractiunilor de tip skimming, POLITIA ROMANA va recomanda:
Nu lasati la vedere chitante, facturi sau alte documente care contin informatii despre cardul dumneavoastra bancar! Anuntati imediat banca daca va schimbati datele personale (adresa, numar de telefon, etc.).
Daca vi se blocheaza cardul în bancomat, nu cereti si nu permiteti ajutorul nimanui si mai ales, nu spuneti nimanui PIN-ul!
Nu facilitati ca cineva sa stea aproape de dumneavoastra atunci cand introduceti PIN-ul! Acoperiti tastatura cu mana în momentul formarii codului PIN si verificati autenticitatea fantei în care se introduce cardul bancar.
Posesorii de carduri trebuie sa verifice daca pe tastatura originala a bancomatului nu a fost aplicata o tastatura falsa, care permite retinerea codului PIN introdus.
Înainte de a efectua orice operatiune de extragere de numerar, este bine ca utilizatorii sa traga usor de tastatura bancomatului. În cazul în care aceasta este falsa, se desprinde.
Un alt indiciu asupra falsitatii tastaturii este aspectul tastei cu nr. 5. Daca este originala, tasta 5 prezinta o usoara denivelare, în timp ce pe tastatura falsa este perfect neteda.