Liderii sindicatelor din invatamant au anuntat ca profesorii si invatatorii vor intra, miercuri, in greva de avertisment.
Iți mulțumim că urmărești LUGOJ INFO !
Principala nemultumire a profesorilor este legata de sistemul de salarizare, dascalii solicitand o crestere imediata a salariilor, cu aproximativ 60 de procente. Sindicalistii au anuntat ca daca Guvernul nu va decide rapid o crestere salariala, se va intra in greva generala, incepand de luni. Ministerul Educatiei a anuntat ca vor fi demarate discutii cu sindicatele, pentru amortizarea situatiei. La Lugoj, directorii scolilor nu stiu sa spuna exact cati profeori vor participa la greva. Situatia este confuza la nivelul intregului judet. „In acest moment, dupa o intalnire in mediul online cu presedintii a trei din patru organizatii sindicale ce functioneaza la nivelul judetului Timis, primind asigurari ca si cea de a 4-a organizatie imbratiseaza acelasi punct de vedere, va putem comunica urmatoarele:
– Nu stim cu precizie numarul unitatilor de invatamant, in care vor exista colegi, care au semnat pentru greva. Toate datele pe care le putem obtine sunt estimative. Presedintii organizatiilor sindicale ne vor comunica numarul participantilor in intervalul celor 2 ore de greva.
– Toate organizatiile au membri in scoli, numarul acestora fiind diferit, de la caz la caz. Vor intra in greva, colegi din 86 de unitati de invatamant, numarul estimativ al participantilor, din datele comunicate de directori, fiind de 1 440. Aceste date nu sunt finale, colegii putand sa se razgandeasca pana maine sau sa se alature in plus, celor care au comunicat ca vor intra in greva.
– Nu avem date despre o scoala, care ar avea intreg colectivul in greva.
– Presedintii organizatiilor sindicale de la nivelul judetului au recomandat colegilor, ce se vor afla in greva, maine, fiind vorba de o greva de avertisment, sa intre la ore si sa supravegheze copiii.”, au anuntat reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean Timis. Greva de avertisment este programata, miercuri, intre orele 11 si 13.





