La acest numar de telefon poate suna, 24/24 ore, orice persoana care are cunostinta despre un copil aflat într-o situatie dificila: copii aflati în situatii de risc, abuz, neglijare, exploatare, parinti, vecini, cunoscuti, cadre didactice, practic orice cetatean care cunoaste un caz al unui copil aflat în dificultate sau pericol. DGASPC Timis are o echipa specializata care raspunde la acest numar de telefon si care utilizeaza o platforma digitala integrata, interconectata cu numarul 112. “Fiecare apel este preluat si gestionat pe baza unor proceduri specifice, apelurile fiind transferate, în functie de problematica, catre echipele mobile de interventie specializata din cadrul Directiei, formate din specialisti în protectia copilului, care intervin în timp real, la orice ora a zilei, pentru a rezolva fiecare caz sesizat. În situatiile de risc imediat la adresa vietii copilului, numarul 119 este interconectat cu numarul unic de urgenta 112, care preia cazurile în regim special, iar în situatiile în care copiii au nevoie de suport psiho-emotional, ei sunt pusi în legatura cu echipa de psihologi, care va face o prima evaluare a cazului, oferind copilului consiliere si, în functie de situatie, va propune includerea lui, eventual si a familiei, într-un program de consiliere psihologica. Centrul unde functioneaza numarul unic 119 beneficiaza de sustinere logistica din partea STS, fiind dotat cu tot echipamentul necesar pentru buna gestionare a activitatii, iar Autoritatea Nationala pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilitati, Copii si Adoptie a elaborat procedurile interne de gestionare a apelurilor”, au anuntat reprezentantii DGASPC Timis.